onsdag 31 oktober 2012

Första dagen..

..på Viggos nya förskola är avklarad. Även fast jag inte är särskilt imponerad av upplägget för inskolningen så känns det bra. Inskolningen kommer att ske väldigt mjukt och försiktigt medan jag själv skulle önska mer "3 heldagar med mamma/pappa sen klart! Hej då, vi ses kl 15". Ungefär så. Jag måste diskutera det med dom imorgon.

Vi fick vara inne tillsammans med en pedagog och två kamrater i förmiddags. Till en början var Viggo reserverad som han brukar vara i nya miljöer och nya sällskap. Efter en stund tycker jag att han släppte loss lite mer, busade runt med de andra och ville inte alls gå hem. Såklart :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det kommer att fungera för er VIGGO ,och att han kommer att trivas .Nu har ni nära till hemmet skönt :) Puss mamma

Vonka sa...

Hej, hej. Den där mjuka inskolningen hade de på Alvins nuvarande fsk och den passade väldigt bra. Han trivs som fisken i vattnet. På förra stället körde de den brutala varianten som jag tycker mer är för föräldrarna och pedagogerna än för barnens bästa och visst han sa inget när man lämnade dag tre men sen efter ett tag började han visa missnöje vid lämning. Kan ju ha haft med åldern att göra också men den långa inskolningen känns mer individanpassad. Man kan hålla på länge om det behövs men man kan också ta det snabbt om man märker att barnet känner sig trygg. :-)

Skicka en kommentar