onsdag 8 februari 2012

Knasigt, tycker jag.

"Jag har bacillskräck" säger tjejen som är med i Den hemlige miljonären, samtidigt som hon kliver in i badrummet i den lägenhet där hon ska bo. Nästa sekund böjer hon sig ner på golvet och tar en flaska WC-rent som står precis bredvid toalettstolen. Äckligt (för hon vet ju inte om nån manlig skvättare kissat på den där toaletten). Sen tar hon en synligt använd disktrasa som hänger på golvnivå också bredvid toalettstolen. Äckligt (för hon vet ju inte vad den använts till. Gjort ren toaletten med? Förmodligen).
Nä, hon har tur som inte kan något om bacillusker om hon nu ska envisas med att ha bacillskräck.

Själv har jag också en släng av bacillskräck. Undviker i möjligaste mån att besöka offentliga toaletter, tar aldrig i spolknappen, kranen eller dörrhandtag utan att ha papper emellan. Jag ogillar offentliga dörrhandtag, trycker hellre på t-banans hissknappar med armbågen än med fingret, tycker att det är himla äckligt att trycka på bankomatens och kortterminalers knappar (men gör det givetvis ändå). Dricker inte mjölk eller fil om den varit öppen mer än två dagar och har säkert andra nojjor.

Däremot låter jag barnen plocka upp mat som de tappat på marken och äter godis från "bjudskålar" på stan (där förmodligen 87 andra nävar grävt).

Det är inte alltid logiskt, det här med fobier. Jag är lite kocko men helt funktionell! Jag bjuder på det här.

1 kommentar:

Jessica sa...

Härligt att du bjuder på dig själv :) Alla har vi våra små egenheter :)

Ja, det är bara att hojta till om du vill ha party :)

Skicka en kommentar