onsdag 5 december 2012

Dagens undran

Någonstans har jag hört att det tar 18 eller 20 gånger (rätta mig gärna här) att börja tycka om/vänja sig vid mat som man tidigare avskytt.
Samma sak gäller för att etablera en god träningsvana. När jag började träna tillhörde jag den sortens soffpotatis som tyckte att det var jobbigt att gå i tre trappor och hatade att svettas. I 19 hemska dagar tränade jag, utan undantag, 30 minuter på crosstrainer varje kväll. Det fungerade! Sedan dess (i februari) har jag hållit igång träningen med 4-6 dagar/vecka.

Borde inte samma sak gälla spinning? Det är så fruktansvärt tråkigt och avskyvärt och rent plågeri. Det är jobbigt och jag får så sjukt ont i rumpan av den hårda sadeln. När vänjer man sig? Kommer det någonsin kännas roligt? Nu kan man ju undra varför jag envisas med att köra spinning varje onsdag men då ska jag tala om för dig att det är bra träning. Och är en av få konditionsklasser som passar in i mitt schema. That's why. Men jag bara undrar, när kommer jag slippa onsdagsångesten kl 6.45?!

2 kommentarer:

Karin N sa...

haha..=) ja det kan vara en plåga, men som sagt rackarns bra konditionsträning är det...och jag leder ju bara för att få plåga andra..hehe ;)

Husmusen sa...

Aha så det är det som är hemligheten :). Nästa år börjar jag ju jobba så då kommer jag inte kunna köra onsdagsspinningen. Typiskt.

Skicka en kommentar