lördag 29 december 2012

En ekvation som inte riktigt går ihop.

En sak som jag både älskar och samtidigt tycker är skitjobbigt är att kolla runt på snygga bloggar, webshopar och intedningstidningar. Det är fantastiskt roligt och ger sån energi och glädje, jag blir inspirerad till tusen och börjar i tanken redan leva min "inredningsdröm".

Igår kväll tex gjorde jag allt det ovanstående men tvingade mig själv att stänga av internet strax efter midnatt. I säkert en timma efteråt kände jag att hela mitt inre bubblade över av inspiration och pysseltankar medan jag egentligen bara ville somna. Omöjligt. I morse följde jag upp allt jag legat och tänkt på inatt för att en kvart senare känna mig nedslagen och platt som en pannkaka. Hur ska jag nånsin få råd med nuvarande mammapeng och kommande deltidslön börjar man ju undra. Det låter kanske som att jag har låtsasproblem och i-landsproblem. Ja, det stämmer ju precis och jag är glad att det här faktiskt är mina största "problem". Konsumtionshets liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar