onsdag 23 november 2011

Mmm.

Här ligger jag i soffan med ett brysselkex och ignorerar crosstrainern som står i bakgrunden. Jag gillar verkligen brysselkex, dom påminner mig om min gamla bästis Lollo. Där hemma åt jag brysselkex för första gången, vi hade ofta lördagsmys i hennes familj tillsammans med hennes tre små bröder. Vi fick varsinna små skålar med exakt samma antal godisar i. Dom hade ett jättestort akvarium med fina fiskar och en pool att bada i på sommaren. Å vad jag älskade att få vara en del av Lollos fina familj.

Åh brysselkex. Nostalgins kaka.

3 kommentarer:

vonka sa...

gott! Älskar brysselkex, har också en historia kring dem faktiskt. Min bästa kompis innan skolåren, hans mormor och morfar hade konditori och varje (nästan) helg gick vi ner till Ruds centrum och tiggde till oss varsitt brysselkex :-)

Anonym sa...

Hi hi söta du. Fick en tår i ögat av de fina du skrivit. Håller med dig om att de va en otroligt mysig å fin tid. Tänker på våra minnen ibland å kan då inte sluta le. Stor kram till dig vännen.

Lollsan

Emma sa...

Kram tillbaka min fina Louise.

Skicka en kommentar