fredag 18 november 2011

YouTube i all ära men...

Jag vet inte hur du använder YouTube men vi har den ibland som barnvakt. Som i morse t.ex. då Viggo fick sitta och titta på Bamse medan jag själv gjorde mig i ordning. Viggo jazzade runt till Bamse-sången på hög volym och jag bjöd på några moves jag med. Väldigt barnvänligt alltså.
När jag sitter ner på hallgolvet och snörar på mig mina skor hör jag hur det bjuds på en högst olämplig version av samma sång. Jag vill inte vara den som tar fula ord i min mun men för att du ska komma i stämning lät det på ett ungefär såhär "Bamse knullar lilleskutt i baken...". Ungefär här utbrister jag ett "VAD I HELVETE..!" (Ytterst barnvänlig svordom) till följd av högt nynnande LALALALALA innan jag lyckas stänga ner datorlocket. Viggo tyckte jag var dum som inte lät honom kolla på Bamse och Lilleskutt, men den bjuder jag på.

YouTube som barnvakt: 1 honungsburk av 5 möjliga.

1 kommentar:

vonka sa...

haha, finns väldigt roliga pinguavsnitt också men som tur är är det bara texten som är vuxenanpassad...rösterna är ju havranni, havranni typ :-)

Skicka en kommentar