onsdag 12 september 2012

Virrvarr.

Man skulle kunna tro att dagen haft 30 timmar, minst. Önskar att den hade några timmar till så att jag kunde hinna klart med allt jag tänkt göra.

Idag hängde jag & Ruben med min vän L, vi blev bjudna på lunch och allt. Varje gång vi träffats känns det som att jag bubblar över av inspiration men tiden räcker inte till. Jag skriver ner allt jag vill göra så att jag inte ska glömma alla supersmarta idéer, det är förmodligen därför jag är så otålig av mig.

Lite som nu. "Ikväll klar med spackling, slipa och måla i helgen. Sen skruva upp alla hyllor och köpa tapeter till rubens rum. Sen måla vår chiffonjé, måla viggos vägg, bygga den där våningsängen åt honom, såga ut träd och moln i mdf, sy små, fluffiga vattendroppar i nåt fint tyg, knåpa ihop en matta. Och sen ska jag... Och sen...". Är du med på hur jag menar? Det finns liksom ingen tid för vila och återhämtning, samtidigt som det här sättet får mig att slappna av. Inte tanken i sig, men att göra saker gör mig lugn.

Nog om mig, kram och god natt!
(Här får ni se kaoset jag tassar runt i).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar