tisdag 27 november 2012

Dagens do's and dont's.

Nu ska du få ett dagens tips! Om du ska lacka en möbel, gör det på kvällen när det är mörkt ute. Ha gärna lite sunkig belysning i rummet också. Pensla på lacken med stora svep och ett gott självförtroende. Det går både snabbt och ser himla snyggt ut, faktiskt! Nu kanske du tror att jag är ironisk men det är jag inte. Jag är nöjd och jag tror att resultatet blir okej. Om någon senare skulle klaga så bara "va? jahaa, sängen ja. Jo men vet du att den lackade jag på bara 7 minuter så lite ränder och såntdärnt, det får man ta liksom!".

Däremot rekommenderar jag inte att glömma bort var du lackat, trampa i det kladdiga och sen tassa ner på golvet. Förutom att möbeln blir kanske lite ful och att det blir glansiga fläckar i golvet så blir ju strumpan förstörd. Himla dumt, som om inte strumpor redan var en bristvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar