onsdag 14 november 2012

Men åh. Dumt. Fail.

Morgonens chock; när vågen visar på uppgång. Jag känner att träningen sitter där den ska så det är väl det jag äter som inte är bra. Förra veckan prickade jag in 7 träningspass och den här veckan har jag planerat in 6 pass. Det sägs att muskler väger mer än fett men jag tycker ändå att jag borde förbränna och gå ner i vikt? Det är en sak om en är smal, att gå upp i vikt av träning. Men om en som jag har lite trivselvikt (läs: bullkilon) borde ju fette försvinna. Kan jag tycka.

Förstår inte varför jag känner mig så upprörd faktiskt, himla onödigt.

10 kommentarer:

Karin N sa...

Sluta larva dig!! Du har gått ner massor och ser väldigt slank och fin ut! =) Förresten..har du mätt dig? Vågen kan luras!

Amelie sa...

Du har säkert hamnat på en liten platå bara, det är helt normalt. Det är bara att fortsätta som du gör och så ser du resultat snart. Prova eventuellt att dra ner på styrketräning och upp på kondition. Det är sånt jag har lärt mig av att ha en fd elitidrottare till förälder :)

Karin N sa...

vet du..ibland är vila en jäkla bra grej för kroppen med...eller aktiv vila..kör lättare pass alt promenad istället för flera hårda pass på raken..men det kanske du redan gör =)

Anonym sa...

Jo vila är bra har jag hört men det är så svårt. Vill så mycket att jag inte hinner vila :). Funderar på att skippa Shape imorgon kväll och bara köra bodybalance imorgon bitti.
Måttband har jag aldrig testat! Det känns som att det kan diffa på flera cm beroende hur man mäter? Kanske borde leta fram mättandes ändå, gör som ni skriver så går man ju kanske upp lite av styrketräning.

Karin N sa...

Vad vill du uppnå med styrketräningen..gå ner i vikt, bli stark, få större muskler? Du kan använda styrketräning till viktnedgång med..och jag vet inte hur mycket vikt du lassar på eller hur du fördelar passen eller hur din kost ser ut...men för att få stoooora och mycket muskler som väger mycket så måste du jobba extremt hårt i gymmet och ha en jäkla strikt kosthållning, du kan inte få hjälp av Nadja med dina funderingar? Jag tror mer på variation för kroppen, en blandning av styrka, kondition, smidighet OCH vila.. annars är du uppe i varv hela tiden och sliter på din kropp istället..men jag är ju "bara" Friskisutbildad och ingen elitidrottare ;)

Karin N sa...

Vad är ditt mål? Komma ner till en viss siffra på vågen? Hoppas du inser hur fin du faktiskt är :) har du tagit kort och jämfört?

Anonym sa...

Inte tagit kort och jämfört, så här i efterhand hade det varit kul. Gjorde du det? Eller du gör det nu kanske?! :D fast nu går det ju åt andra hållet.

Försöker blanda styrka (PT, bodypump, shape, ViPR), kondition (löpning, SATS energy) och smidighet (yoga, bodybalance). Vet inte vad jag har för mål egentligen, mest vill jag få in en bra rutin med träningen och må bra utav det. I mitt huvud har jag en siffra som jag vill ner till (5-6 kilo kvar). Mest för att det är en siffra jag känner är rimlig men också för att få bort lite fett för att få mer definierade muskler. Behöver inte se instruktörmuskulös ut men ändå hälsosamma och starka former. Får väl inse att de första 14 kilona försvann av bara farten, nu blir det segare.
Innan jag började träna inbillade jag mig att det bara var sjukt jobbigt

Anonym sa...

..att det bara var sjukt jobbigt för att jag var just otränad, men sen visade det sig alltid vara sjukt jobbigt :). Man tillåts aldrig att vara få glida igenom ett pass och bara glänsa :).
Tack Karin, du är så klok och peppig!

Ps cykling för bövelen, cykling! Min onsdagsapinning bidrar väl också till konditionen hoppas jag. Amen.

Karin N sa...

ja men dåså..du varierar rätt bra tycker jag =) jo, jag tog kort, en gång i månaden och det tyckte jag gav mer än att ställa mig på vågen..jag nådde aldrig mitt "viktmål", låg 5 kg över det..men jag var nöjd med hur jag såg ut på korten ändå och det kändes bra. Det är jättelätt att snöa in på just vågen istället för att se vad man egentligen har åstadkommit och fokusera på nuet.. Jag säger inte att det är fel att ha en målvikt såklart, jag kommer själv att få kämpa för att komma till en sundare vikt i sommar ;) men jag säger som du..målet är att få bra rutiner i träning och kost som håller..får man in det så trillar kilona av på köpet =)..kläder är ju rätt kul att prova med..gamla kläder alltså och se hur stora dom blivit =)

Ja..det går liksom inte att mesa med träning om man vill uppnå nånting..och ju starkare och uthålligare du blir, desto hårdare pannben får du! =)

Karin N sa...

och angående dom sista kilona...JA..dom är svåra att bli av med, men som Amelie skriver, man hamnar på platåer ibland, där vikten antingen smyger uppåt eller så står man och stampar ett bra tag..men med lite envishet så brukar dom lossna dom med =)..men som sagt..lyssna på kroppen..och vila..den förtjänar det med

Skicka en kommentar